söndag 8 februari 2015

HÄR GÅR JAG IGEN!


Åtminstone 30 minuter om dagen sägs det, men då kommer jag ju bara ena vägen, jag ska ju hem också och lätt hänt att det blir både det dubbla och ännu mer!

Dagens underhållning fick bli P4 Extra, idag med Emanuel Karlsten där det debatterades skrevande män på tunnelbanan, buss och tåg, ja i kollektivtrafiken i övrigt faktiskt.

Och jag som trodde att det bara var jag som retade mig på det fenomenet, tänkte att det var ett vedertaget beteende som man bara ska acceptera, men nu vet jag bättre!

Intressant att hör kommentarerna!

Till och med på New Yorks tunnelbana är det en kampanj för att få skrevande män att dela med sig av sittutrymmet på fullsatta tåg. Och det är en kampanj som väcker känslor.

"Dude…..Stop the spread, Please".

Och upplysningsvis, i morgon börjar "Vänliga veckan", så som en vänlig gest till dessa skrevande män, jag har nyss kommit på den!
Vänligen och med ett leende på läpparna, ja för vi ska även se vänliga ut, inte bara vara det, så varför inte med mjuk men ändå bestämd hand binda ett hjälpande band runt dessa skrevande ben och knyta med en stor vacker rosett!
Bara en tanke!

Jag tänker så mycket när jag går omkring här i Nynäshamn!
"Va går hon nu och filurar på den där människan?"

För dagen började bra och det brukar också leda till att tankarna och fantasin skenar iväg!
I väskan lägger jag ett sidenband, lagom långt, ca 1½ meter borde räcka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar