söndag 15 februari 2015

STRANDPROMENADEN


En nätt promenad längst utmed Nickstaviken, strålande sol och vind!
Kanske det blev lite för mycket av det goda, för på hemvägen kände jag en begynnande migrän och jag som hade tänkt mig ett prova på pass Yoga klockan 16:00.
Och mycket riktigt, lagom till Yogan, knackade migränen på och halsbränna likaså, så tyvärr blev det ingen lyckad timma där på mattan.


Men vad har jag att klaga på, ynkligt, riktigt ynkligt!

Idag, den 15 februari är det Internationella barncancerdagen.
Och då kommer jag osökt att tänka på min dotter Sofia, nu 27 år gammal, som har haft och överlevt, mot alla odds, cancer i unga år.
Och om inte det vore nog, lever med ett svårt handikapp sedan dess!
Jag har varit i kontakt med henne idag igen, nu var det akuten som väntade! Som vanligt är det något som krånglar, till exempel permobilen, eller nyuppkomna sår lite här och där, eller missuppfattningar mellan henne och assistenter, eller att kaninskrället har gnagt av kabeln till tv:n.
Jag kan bara lyssna, råda och tänka ut lösningar åt henne per telefon och hoppas att det fixar sig.
Stackars älskade hjältinna, som ändå håller humöret uppe!
Och här klagar jag på halsbränna och migrän!
Skämmes tamefan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar