fredag 6 februari 2015

I MORGON ÄR DET DAGS FÖR MELLOCIRKUSEN IGEN!



Helen Sjöholm - Stjärnorna som tindra över Skarpnäck.

Och vad passar väl bättre än att börja Melodifestivalsäsongen med en lyricvideo till "Stjärnorna som tindra över Skarpnäck" släpps?!

Det här är ju alldeles, alldeles underbart för sådana som jag, som inte kan få nog av den här härliga musikalen som spelas på Cirkus ända fram till den 25/4.
Men av förklarliga orsaker inte är så stadd i kassan att jag kan sitta där typ kväll efter kväll och skratta och gråta om vartannat och lite tyst och försynt, okej, jag kanske inte lyckas alltid men ändå, sjunga med och klappa takten.
Här får jag ett litet plåster att lägga på abstinensen!

Spänningen är olidlig vad det gäller upplägget i årets Melodifestivalcirkus!
Har de lyckats täppa igen allt röstfusk?
Skärpt flamset och tramset hos manusförfattarna till årets programledare Sanna Nielsen och Robin Paulsson, så jag slipper sitta med skämskudden lördag efter lördag?
Hur många av bidragen kommer att ha en hel drös med dansare som håller sig för skrevet?
Hur mycket pyroteknik kommer att fyras av i samma syfte som i ovanstående antagande, avledande från uselt framträdande och låt?

Nä, tacka vet jag mellon anno 1983, då var det inga deltävlingar och tjafs, då var det en kväll, en tävling och "Livet var en Schlager"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar