onsdag 23 mars 2016

GLAD PÅSK OCH BUDGETVARNING!


Med mycket möda och besvär, så anlände jag till Umeå igen!
Avresa Nynäshamn 10:55 med pendeltåget och anlände Arlanda ca 13:10, 30:- Check!

Norwegian anlände Umeå Air Port 15:40, flygbuss in till city!
Men det är här i city problemet uppdagades!
Jag klev av bussen och började styra stegen mot "Lekia", en av stadens leksaksaffärer, eftersom Sofia hade önskat ännu ett nytt pussel av Jan Van Haasteren!
Snöslask, smågrus och dödstrist och en ännu mer dödstrött gunsan stretade sig ut ur flygbussen och då!!!
"Fan va tung väskan är, vad är det som låter?"
Fortsatte streta ytterligare några meter, svärandes över att det väsnades från min väska, men stannade tillslut och kollade!
Fan, ett hjul och hela fästet en bit upp på väskan var borta, jag släpad väskan direkt i slasket!

Efter mycket möda och besvär, lyckades jag ändock tillslut ta mig vidare hem till Sofia med bussen!
Väl frammen, totalt utmattad, hungrig och besviken över min totalt kvaddade resväska, mötter jag av jäntans varma kramar och en assistent som fick bli dagens "räddare i nöden"
"Om du kontaktar flygbolaget så kan det ordna sig så att du får en ny resväska"
Sagt och gjort, jag ringde till Umeå Air Port och bad om råd och blev hänvisad till "bagage och övriga frågor"!
Om du kommer hit igen med väska, tagg och boardingkort, så kan vi göra en skadeanmälan, men det måste göras innan midnatt!
Å fan, hur skulle jag orka det, åka dit ut igen med bussar, jag kommer att dööööö!
Nu kom assistenten till räddning igen. "Du kan få låna min bil"!
Strålande!!!!
Genast tömde jag min väska på innehållet, på med dunkappan, vinterkängorna, fick följe ner till parkeringen, slängde in väska i baksätet och med van han, på vinterväg ska tilläggas, rattade jag tillbaka till flyget, fick tag på en hjälpsam qvinna som skrev skadeanmälan, jag signerade och fick en helt sprillans ny resväska!

Jag lämnade min gamla trogna vän sedan 2009, när Sofia och jag skulle resa till Barcelona, på Umeå Air Port, där den började sina resor med mig!

2 kommentarer:

  1. Først af alt god påske. Jeg bor i Helsingør Danmarrk, og hvorfor jeg henvender mig, er fordi vi deler den samme begajstring for Peter Joback. Det jeg vil spørge dig om, er om du rejser alle rundt og ser koncerter, eller du har nogen at følges med. Jeg vil gerne til Stockholm og se Phantom, men er i tvivl om en enlig kvinde kan rejse alene i Stockholm. Du må endnu engang undskylde jeg henvender mig, men jeg har fulgt din blogg gennem et stykke tid. Med venlig hilsen Mariann Sinding

    SvaraRadera
  2. Hej Mariann, kul att du följer mig här inne! Svar på din första fråga, ja jag reser runt och ser på Peterkonserter och ofta reser jag ensam, det är enklare så, behöver inte planera så mycket, men oftast träffar jag likasinnade och gemensamma vänner på plats, det är en otroligt trevlig lösning. Det fungerar jättebra och ofta delar jag hotellrum med någon på plats! Självklart kan du resa till Stockholm själv och se The Phantom, när du väl är på plats på Cirkus, så kommer du inte att känna dig ensam, jag lovar dig! Kanske vi ses där ute på någon konsert med Peter, hör gärna av dig igen om du vill ha sällskap!
    Varma hälsningar Gun

    SvaraRadera