torsdag 10 mars 2016

INNAN DIMMAN RULLAR IN!



I morse när jag vaknade var Nynäshamn totalt innesluten i tjocka, mistluren var väl egentligen den som väckte mig, till skillnad från min vanliga wakeupcall!
Skööööööt, var min första tanke, då behöver jag inte gå ut och vara "duktig", utan bara ligga i soffan och kolla på tv!
Men det blir inte alltid som jag tänkt, för runt lunch lättar dimman och oron i kroppen jagar ut mig!
Så med kaffetermos och vattenflaska i ryggan, låser jag om mig och börjar min promenad igen!

Det gäller att ta tillvara på de fina dagarna vi har nu och framför allt tanka D-vitaminer och friskluft innan mina tre dagar på sjukhuset i början av nästa vecka!

Som en man som jag träffade häromdan ute på Ringvägen sa! "Det finns alltid något som är vackert här ute, oavsett, väder eller årstid"!

Min tanke var ju att ta mitt 3-kaffe nere i hamnen efter väl uträttad promenad och inför den sista halvtimman hem!

När jag kom dit hade dimman rullar in igen och jag beslutade mig för att ta kaffet hemma, "precis som vanligt"!

När jag kom hem hade jag post på hallmattan igen, det var från banken!
Nu är ordningen återställd!
PHU!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar