tisdag 8 mars 2016

RINGVÄGEN MED EN TIA PÅ FICKAN



Och självklart ryggsäcken med lite skaffning i, men bara lite, eftersom jag tryckte i mig tre kalla grillkorvar innan jag gick!

Denna vägsträcka är något som gud iallafall inte glömde, den där gången han fixade till allt, så som att "han skapade ljuset, hans skiljde natt från dag, sen skapade han land och hav och tog sen nya tag. Han gjorde elefanter, myror, lejon och små möss, tigrar, hästar, fiskar, fåglar, myrslokar och löss!"

Idag hade jag bestämt mig för att äntligen försöka ta mig runt, vilket var alltför länge sedan!
De senaste dagarnas promenader på omkring 1½ vardera har ju känts bra, så nu ville jag utmana mig själv!

När jag kom till ett speciellt vägskäl, medsols eller motsols, så bestämde jag medsols, vilket innebär att jag har vattnet på vänster sida om vägen och solen som följer med mig i blickfånget hela tiden, D-vitaminet som är livsnödvändigt för oss nordbor!








Dags för en liten paus och kaffetåren efter ungefär en timmas promenad!

Nästa vägskäl och vägval! Vända om och gå samma väg tillbaka, eller gå fortsätta runt, vilket medför att jag går inåt och inte utmed vattnet längre och får solen i ryggen.
Jag valde att vända om precis här vid Lövhagen!






En välförtjänt vila ner på Hamntrappan innan den sista halvtimman hemåt!
Fortfarande med bara en tia i fickan och mitt bankkort utifallatt!
Och det var då det hände!
Jag stannade vi min bank för att ta ut lite kontanter, det kan ju vara bra att ha!
Ut ur bankomaten kom endast en liten lapp där det stod att mitt kort hade tagits i förvar, "kontakta din bank"!
Jag gick direkt in till banken och visade upp mitt problem och fick hjälp med att ansöka om ett nytt, som kommer förhoppningsvis innan helgen!
För jag har fortfarande endast en tia kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar