tisdag 29 mars 2016

TRAVEL


Alltså det är så min nya reskompis heter, min "lilla svarta"! Size 67 cm 899:-
Alla kvinnors "räddare i nöden", men för min del är det ju Peter Jöback som är min verkliga "Räddare i Nöden"!
Men som jag brukar säga, "nog om det nu"!

Sex dygn i Umeå och nu är jag åter i Mitt Mysiga Krypin, hoppas att Travel kommer att trivas i mitt sällskap och att vi får många möjligheter att resa tillsammans!

Umeå visades sig i sin vanliga vinterskrud så här års.


Faktiskt mer snö än jag hade förväntat mig, men vitt, ljust och fräscht!

Jag hade ju lovat att följa med Sofia och hennes assistent till det nyöppnade IKEA här i Umeå.

Sagt och gjort, så mötte vi även upp en kompis till Soffipropp och vi startade med den obligatoriska köttbullslunchen som avslutades med kaffe och Chokladmousse och vispgrädde! Mumsfillebabba!

Inköpslistan betades av i det närmaste hel, med några få undantag, som får vänta tills nästa gång det blir en shoppingrunda där!

Dagarna bestod sedan mest av att jag promenerade omkring lite här och där och upptäckte ett nytt Umeå, ett storstads Umeå, men även lugnet och tystnaden, ty Umeå har såååå många vida utbud!
Att sitta och sola på balkongen gick dessvärre inte pga vinden på sjätte våningen!
Men va fan, jag kan ju inte få allt!
Några timmar tillbringade jag också hos X-et så klart, styrde upp ett och annat, mer annat!
Det är väl själva fan att jag fortfarande har offerkoftan på mig, känner fortfarande att det är mitt ansvar att han har det bra och ordnat omkring sig, liksom med Sofia!
Självklart kommer jag alltid att ha henne i första rummet och prioriterar henne alltid först!
Men att jag ändå känner ansvar för X-et!
Skärpning gunsan!!!

Nu är påsken slut för den här gången, tack o lov, jag är ju ingen fann av de här traditionella helgerna, de som lägger en massa förväntningar på familjefrid och glada miner, eftersom av förklarliga skäl!
Nu ska jag bara ligga på soffan!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar