tisdag 22 mars 2016

LÅNG DAGS FÄRD MOT NATT!


Idag har jag och mina inneboende suttit och kollat på tv:n precis hela dagen och allt började redan tidig morgon, strax efter klockan 08:00, ty det var då vi hörde på Nyhetsmorgon på TV4 om terrorattacken i Bryssel!

Sändningarna har avlöst varandra i stort sett hela dagen, ända fram till 19:00 med små korta avbrott för reklam!
Och det var under reklamen som jag passade på att packa min resväska!
Det var faktiskt riktigt marigt att få till det, för mina tankar gick oavkortat till alla drabbade i Bryssel!
Samt att jag tänkte lite längre och vidare, för egentligen handlar det ju om hela mänsklighetens vara eller inte vara, nu och i framtiden, om vi låter oss tystas och viker oss för terrorn!

Ja det var en tuff dag och många känslor och tankar berörde mig en helt vanlig tisdag i Stilla veckan, även passionsveckan, dymmelveckan, tysta veckan eller påskveckan, den sista veckan i fastetiden, det vill säga veckan före Påskdagen, från Palmsöndagen till Påskafton som firas till minne av Kristi lidande och död på korset.

Vanligtvis brukar mina vänner vara lite lagom utspridda här hemma, de har liksom sina favoritplatser lite här och där, men idag ville dom sitta och kura tillsammans av förklarliga skäl!
Så jag ropade till dom att det var okej att krypa ihop i fåtöljen här bredvid och framför tv:n!
Förresten, jag låter dom sitta kvar så här medans jag är bortrest, då vet jag att det är lugnt här hemma!
Det har nämligen hänt att jag fått klagomål från min granne under mig, typ "har ni fest heller?"

Nu är det återigen dags att "krama kudden"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar