tisdag 1 mars 2016

MED ELLER UTAN GLASÖGON!


Morgonsolen emottogs utanför Specsavers optik i väntan på att de skulle öppna för dagen!
Underbart!
För egentligen hade jag tänkt ringa och lämna återbud, nu igen!
Ångrade mig i natt och sov som en kratta, nu igen!
Låg mest och funderade på vad jag skulle hitta på för ursäkt, nu igen!
Så när min alldeles speciella wake-up call startade klockan 08:00, "precis som vanligt", så var det snabba beslut, för och emot!
"Äsch, fan också, det är väl lika bra att få det gjort, nya glasögon alltså, för de gamla är 4 ½ år och repiga så det förslår!"

Så där stod jag och lyssnade på god musik och blundade i solens sken!

En timma senare var jag ca 3300:- fattigare!
Men nöjd att jag fick det gjort!

Sedan gick jag vidare till ett annat litet uppdrag och därefter in på COOP för att köpa mjölk och Lingongrova!
Och precis där vid kassan, så ser jag, utan glasögon, ett välbekant ansikte och ett par alldeles onödigt vackra bruna ögon och med ett leende som kan smälta isberg, Peter Jöback, som tittar rakt emot mig!
Ja, jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag är knäpp!
Självklart köpte jag med mig Expressens tv-tidning!



In med något nytt och ut med det gamla!
En bra början på mars och vårens första månad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar