lördag 12 mars 2016

LYSSNAR PÅ MUSIK!


Det är tydligen en tävling i musik ikväll!

Under sex veckor har den pågått, musiktävlingen som engagerar gud och alla människor!
Det hoppas, alltså bokstavligen hoppas i ljuset av pyroteknik, vattenstänk, blixt och dunder, magiska under!
Och jag är inte imponerad ändå!

Jag håller nog på att bli för gammal för den här sortens spektakel!

När det ändå är musik som är mina kryckor här i livet, det som följer med mig vart jag än går och ger mig mod, inspiration och lust att ta hela världen i famn ibland!

Å nu sitter jag här ändå och slötittar på det ena numret efter det andra , som försöker överträffa varandra!

Nä tacka vet jag Peter Jöback!

Nä nu ska jag inte vara sån!

Sverige, vi har ett resultat!

Vi har en vinnare! Frans, If I were sorry!

Ironiskt nog, det nummer som var minst påkostat, avskalat och enkelt,
inga störande dansare och blinkande strålkastare!

Grattis Frans och lycka till den 9-14 maj då Stockholm står som värd för Eurovision Song Contest, världens största tv-underhållningsshow. Evenemanget intar alla arenorna i Globenområdet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar