onsdag 9 mars 2016

RÄDDAD AV PANTEN!



Jomen, då var det där med tian igen och mitt bankkort!

När jag kom hem, låg det ett brev innanför dörren från min bank!
"Hmm, vad kan det här vara?"

"Viktig information angående ditt bankkort xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Banken har idag upptäckt att ditt bankkort kan ha använts för försök till obehöriga internettransaktioner.
Ditt kort har därför av säkerhetsskäl spärrats. Vi har därför beställt ett ersättningskort som bör vara dig tillhanda x-x vardagar efter detta brevs utskriftsdatum.
M m m m m!

OPS!!!!
Så jag loggade in mig till banken och ringde telefonbanken för mer information!
Efter ca 20 minuter i telefonkö!
"Hej du har kommit till David, vad kan jag hjälpa dig med?"

Jag berättade om vad som hade hänt och om mitt brev som jag just läst och gjort mig skärrad!

David kunde se att någon hade tydligen försökt att köpa en frukost med mitt "kort" klockan 08:42, utomlands den 6/3. Köpet avbröts direkt och kortet spärrades!
Han undrade om jag var utomlands i söndags, med jag kunde bedyra att så var inte fallet!

Så nu undrar man ju hur ända in i helvetet sådant kan hända!
Jag kollade på min banksidas alla inköp och lunchrestauranger den senaste tiden!
Vem var boven?
Tack o lov, så har jag full koll, så jag saknade inte en enda krona!

Idag insåg jag att det fanns bara ungefär 1 dl mjölk hemma och mjölken kostar mer än 10 kronor!
Hmmmmm, hur gör jag nu? Mat och övrigt har jag och klarar mig tills det nya kortet eventuellt dyker upp, men mjölk till kaffe och the kommer inte att räcka!
DÅ kom jag ihåg pantburkarna och den där tomma coca cola-flaskan i dramaten inne i klädkammaren!
Det kan bli min räddning!

Sagt och gjort, jag tog min kasse och knatade iväg ner till ICA MAXI och pantade innehållet!
BINGO!!!

Det räckte precis till en 1½ liter mjölk!

Och har fortfarande min guldtia kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar