måndag 21 mars 2016

ROCKA SOCKORNA


Om man sätter på sig olika strumpor så visar man att olika är bra. Sen tycker jag också att man kan försöka med att sluta använda vissa ord på ett fult sätt, som till exempel cp och mongo som jag hör folk säga.

"Rocka sockorna" sammanfaller med World Down syndrome day.

Så i morse var det dags igen att rocka sockor, ta en av varje av mina favoritsockor!
Sockor som min syster Eva har stickat till mig, varma och otroligt välsittande!

Det där med "olika" omfattar inte bara Down syndrome i min värld, i min värld gäller det alla olikheter och jag tror faktiskt att så är tanken också, för det finns många sorters olikheter i vår herres hage!
För kan du tänka dig en värld där alla ser likadana ut, alla nickar åt samma håll och alla stirrar ner i sina mobiltelefoner på pendeltåget, hoppsan, där är vi ju nästan redan!
Hemska tanke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar