onsdag 8 juni 2016

DAG TVÅ!


Å så var det den här jävla infusionsnålen som är det värsta av hela behandlingen, eftersom jag har så tunna, sköra kärl, samt att Ilomedinet är kärlretande ironiskt nog, eftersom Ilomedin efterliknar ett naturligt förekommande ämne i kroppen som kallas för prostacyklin. Den hämmar oönskad blockering eller avsmalning av blodkärl och förbättrar på så sätt mikrocirkulationen i vävnad med dålig blodcirkulation.
Ilomedin används för behandling av svår kronisk perifer cirkulationsinsufficiens (otillräcklig blodcirkulation), där amputationsrisk föreligger och där kärlkirurgisk eller radiologisk behandling ej är möjlig eller inte kan användas av andra medicinska skäl.

Nu ikväll, kväll två, efter två dagars behandling, så har jag en röd strimma ca 5-6 cm lång upp på armen, som ett tecken på att kärlet har haft det tufft och är otroligt irriterat och det är en svidande, nästan brännande känsla i och på armen!
Nu hoppas jag att jag lyckas sova åtminstone lite den här natten och att jag kan bita ihop imorgon och resten av sista dagen utan att behöva byta kärl igen!

Mitt tidsfördriv där under dubbla täcken, är att titta på droppen som sakta, sakta faller, klockans visare som segar sig fram och pippin på dörrfodret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar