söndag 19 juni 2016

THE SHOW OF SUMMER


Igår bjöd Konsumföreningen Stockholm på 100 års firande på Sollidenscenen på Skansen i Stockholm och var ska sleven vara om inte i den ekologiska soppan!
Och som nyss medlem till densamma efter flytt från Konsum Nord, så stod jag där, längst fram och sörplade i mig av härligheten, redan på klockslaget 18:00, fast konserten skulle börja 19:00!
Ja du hörde rätt, jag stod, ty det var endast ståplats!

Men det började redan åtta timmar tidigare!
Eftersom jag har varit på Allsången vid några tillfällen tidigare och då av erfarenhet vet att om man vill ha bra plats, ja då måste man hänga på låset när grindarna öppnas till Skansen, vilket sker precis klockan 10:00!
En god vän till mig, hitrest från Norge och jag, hade bestämt att vi skulle mötas där och då och bestiga berget tillsammans, efter de eftertraktade bästa platserna!
Det var oroväckande ödsligt vid grindarna precis innan 10:00 och vi behövde inte trängas på vägen upp!
Helt öde, sånär som några mycket få, likt oss, iklädda diverse regnkläder!
Väl på plats, insåg vi vår onödiga ankomst!
När det hade gått drygt en timma, frågade jag en av scenarbetarna som höll på att rigga upp på scenen, när soundchecken skulle börja, "klockan 16:00"!
Regnet strilade ner oavbrutet, men vi var förberedda och väl utrustade, så det gick absolut ingen nöd på oss, vi skrattade och vandrade vidare på Skansen, besökte den där lilla kyrkan en stun, bara för att få en liten sittpaus, fönstershoppade lite och sedan gick vi inom hus och käkade vår medhavda matsäck medan vi väntade in klockan!
När klockan var 16:00 fick vi besked om att vi inte fick vara på plats vid soundcheck, besvikna lommade vi utanför det inhägnade området, där vi återigen blev tvungna att vänta i ytterligare två timmar innan insläpp!
Jag vet, vi är galan!










Men när vi tillslut stod där och njöt av den härliga stämningen, sången och värmen från Peter och de andra artisterna, så kändes det alldeles, alldeles underbart och humöret var på topp, trots regnet som fortfarande strilade, emellanåt duggade lite lätt bakom oss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar