söndag 5 juni 2016

FILMTAJM DRESSMAKER!



Fast egentligen hade jag inte alls tänkt mig någon flärd idag, siktet var inställt på mina avlopp i badrummet, med början i golvbrunnen till badkaret, därefter skruvade jag isär hela fideritten till handfatet och skurade med en avlagd tandborste, "precis som vanligt" och oftast just den här tiden innan sommaren, värmen och eventuell bortavaro, det har liksom blivit en vana och alltid fallit på mig sedan urminnes tider!

Och när jag precis var klar ringde Mia!
"Vad gör du?"
Efter att jag hade berättat, så sa jag att jag hade lust att se den här filmen!
Sagt och gjort, snabba ryck, så en halvtimma senare körde hon upp här hemma på parkeringen och med säker hand rattade oss till Sickla filmstaden!
Jag hade inte hunnit äta lunch, så med ett kokt ägg, banan och ett äpple, stillade jag den värsta hungern på väg dit upp!
Väl framme hann vi ta en fika innan filmen började!

Pinkade och klara angjorde vi filmsalen, som otroligt nog var näst intill tom sånär som några få besökare, trots goda recension Ronny Svensson på tv4 Nyhetsmorgon!

När Tilly för första gången sen barnsben återvänder till sin inskränkta hemby för att ta hand om sin sjuka mor, är hon en fullärd sömmerska av världsklass. Samtidigt som hon syr klänningar som får människor att blomstra, svartnar relationerna med dem som en gång fick henne att lämna staden.

Mia och jag fick två timmars väldigt god förvaltning av pengarna!
Skratt, tårar och revanschnjutning!
En riktig feelgood film, om man är på det humöret!

Innan hemfärd gick vi och käkade lite mat på den närbelägna Tutto Italia Pastabar!
En helt vanlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar