måndag 6 juni 2016

NATIONALDAGEN


Ett annorlunda firande för min del!
För sällan kan man vet i förväg hur det kommer att kännas när man vaknar på morgonen,
även om natten varit bra och själva vaknandet helt i sin ordning!

Allt löpte som vanligt med hopp om att jag kanske till och med skulle ta mig till Hembygdsgården och ta del av firandet av Sveriges nationaldag, men efter ett tag insåg jag att nu var det stopp!
Jag började frys nått så in i helvetet, händrena gick i svagt violett och fötterna likaså!
Dubbla fleecetröjor på och handledsvärmare och tjocka sockor, samt att jag fick lov att sätta i sladden till min el-filt och krypa in under den, tack o lov för den!
Och där somnade jag till och från hela tiden, det gick helt enkelt inte att vara vaken, typ sådär när jag blir så trött att jag knappt orkar andas!
Ja så fortlöpte min dag, med ett litet avbrott för en promenad i viltsvinsskogen här bredvid, då jag passade på att plocka lite blommor i gult och vitt, ja som fick landa i ett blått glas, dagen till ära!

Nu är sängen nära, ty imorgon är det dags igen att påbörja en tredagars behandling på reumaten dagvården Huddinge, kanske just det jag behöver just nu med tanke på min extrema trötthet och frusen!
Ett alternativt firande av Svenska flaggans dag som idag friar hundra år dessutom!
Grattis till oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar