fredag 3 juni 2016

PETER JÖBACK - STOCKHOLM I NATT



Idag var det studentutgång på 45 gymnasieskolor i Stockholm och vad jag fattade från radioutsändningarna i mina öronsnäckor på min vandring så var det mycket lastbilsflak på gatorna i innerstan samt omdirigering och avstängningar av gator på grund av det!
För ett par år sedan, tog jag mig in till Stockholm för att få ta del av den här händelsen, för jag fick ju inte uppleva det när Sofia tog studenten 2009, för hur skulle hon kunna komma upp på ett lastbilsflak med premobilen?
Nä, det var bara för henne att köra upp i chewan "precis som vanligt" och åka hem med oss och fira sin student med gofika!
Och dagen till ära, hade Erik fått bevakad premission från RPK för att uppvakta sin syster, så han var väntad dit hem inom kort!

När jag tittar på den här videon, tänker jag ofta på just det, Sofias student och ett av Eriks sista besök hemma och samtidigt hans stolta men samtidigt sorgsna blick över att Sofia hade lyckats, men inte han!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar