fredag 23 september 2016

HEJA SL!


I morgon ses vi igen du och jag pendeltåget, för då bär det iväg upp till huvudstaden igen!

Att åka kollektivtrafik har ju blivit som en självklarhet för mig, eftersom jag inte har införskaffat någon bil sedan jag flyttade hit ner till -08!
I Umeå bilade jag oftast, mycket på grund av avstånden och att jag skjutsade Sofia hit och dit som värsta färdtjänstservis!
Tack o lov att det funkar, om än dock med vissa förseningar av olika anledningar, men det får gå och det gäller att planera och ligga steget före!

SL, SL gamle vän. Festligt att du lever än
Men du ser rätt krasslig ut, snart hörs ditt sista tut

Vad ska du med flyg och bil? Tåget för dig många mil
dyrare för varje år men tänk på vad du får!
På återseende i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar