tisdag 20 september 2016

PLANTERINGSDAGS!



Två månades senare, nu är det dags att plantera min avokadokärna i kruka, men med försiktighet så att rötterna inte skadas!
Och av en händelse så hade jag lämplig planteringsjord hemma, typ kaktusjord!

Så nu är det bara att vänta och hoppas att den tar sig!

Sedan var det dags att proviantera, så jag gick ner till det ICA maxi med min vapendragare dramaten!
När jag närmade mig kassan, stannade jag framför väggen med lektyr av allehanda utbud och jag ögnade lite
slentriant över utbudet!
Plötsligt ser jag ett par ögonbryn och varma bruna ögon som sticker upp på en av raderna!
Jag såg direkt att de var bekanta och när jag lyfte upp tidningen, så fick jag rätt, det var Peter Jöback som prydde Bonnier`s "Nya lycko Kryss" nr 6 2016!
Inte helt oväntat, så fick han följa med hem, "vi kan väl ta en fika nästa gång". dessutom en trisslott!

Precis lagom till eftermiddagskaffet, tyvärr ingen vinst på lotten, men vad gör väl det med ett så fint sällskap!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar