fredag 30 september 2016

VAR INTE RÄDD FÖR DET OKÄNDA


Eller att våga prova om det håller, ta små snabba lätta steg över det som ser osäkert ut, det kan hålla!
Mod är att vara rädd, men att inte låta rädslan stoppa dig från att försöka!

Det är det här som är en av många orsaker till varför jag trivs så himla bra här i Nynäshamn, kontrasterna mellan det vackra och det outforskade och slitna av väder och vind!
Självklart har jag redan vid flera tillfällen varit och vandrat i dessa vildsvinstrakter och det pirrar alltid lite extra varje gång. Ska det hålla, kommer det att rassla till i snåren, sjunker jag ner i dyn?
Ja, tankarna är många, men ändå måste jag utmana mig en gång till!

Och efter att jag har doftat på höstens förfall,
så klättrade jag med möda högt upp med svindlande utsikt!

Snart är september slut och med den äran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar