lördag 17 september 2016

NYPON SOLSKEN OCH ETT GYMPAPASS


Men först en liten dokumentation av mitt projekt här hemma, min avokadoodling och någonstans ska man ju börja, som tex i ett vinglas av det enklare slaget, plast, tre tandpetare och ett himla tålamod!

Men nu har jag tydligen väntat tillräckligt, det är dags att plantera i jord, enligt expertis, men varsamt så att jag inte ödelägger rötterna!

Vet inte om jag vågar, det känns så lugnt och tryggt bara såhär!
Nåväl jag får väl ta mig i kragen, fixa lämplig jord och gröna fingrar endera dan!

Så till gymmet 17 minuters promenad härifrån och påväg dit, bara sådär helt apropå och i förbifarten så blev det ännu en sensommarbild, nu rakt in i en nyponbuske och solen strålade så där alldeles underbart en lördag i mitten av september!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar