söndag 4 september 2016

MARKNADSDAGS!



Och som vana trogen så var den här sleven i grytan!

För visst är det mysigt att gå på marknad och idag gick jag, med eftertryck, för min mage har varit lite jobbig de senaste dagarna, ja "ända" sedan jag kom hem från sjukhuset faktiskt, en liten fnurr på omloppet, så att säga!
Så därför bestämde jag mig för att "GÅ" på marknad, tog även en liten omväg för att ta ut lite kontanter, utifallatt!
Lite drygt fyra km och varje steg gjorde ont i magen!
Väl framme uppsökte jag hemlighuset, åååå gud va skönt!

Äntligen kunde jag börja tänka på väsentligheter!
Min kompis Mia kom strax efter mig lagom till lunch, som vi delade tillsammans i en av kolonistugorna som serverade indisk mat, det smakade alldeles utmärkt, tror jag, ska jag väl tillägga, hot var det iallafall och mätta blev vi med råge!

Ett kilo potatis, en burk Aroniasylt, ett par örhängen, en DVD-film och sist men inte minst,


en kanonsnygg tygväska som den här alldeles underbara och strålande kvinna har sytt, nämligen undertecknads storasyster!

Som förövrigt även gjort Aroniasylten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar