torsdag 12 januari 2017

FIKAPAUS I TRISTESSEN


Började med ny infusionsnål, dropp påkopplat, sedan krypa ner under täcket och försöka sova bort så mycket som möjligt redan från början av dagen!
Lyckades sova ungefär 45 minuter!
Läser färdigt "Metro" och sedan "Hänt Extra", där tillryggalade jag ytterligare en halvtimme!
Det gäller hela tiden att försöka fördriva tiden, fast orken är knapp, ty annars blir jag knäpp!
Känner efter, är jag inte lite kissnödig kanske?
Jo kanske liiitte, bra, då har jag nått att göra, passar på att fylla vattenflaskan!
Snabbt tillbaka i sängen, håller på att frysa ihjäl!

Somnar igen en stund!
Vaknar och går och hämtar mitt havrekex från kylskåpet i patientköket och en mugg kaffe!

Verkligen spännande dagar på sjukan!
Kollar klockan, vars visare har snigelfart och de stora händelserna består i att kissa, sova och stoppa något i magen, det sistnämnda går trögt dessvärre, idag blev det endast ett havrekex, två muggar kaffe och ett äpple!
Orken och matlusten är minimal!
Nu är det över för den här gången, sex veckor till nästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar