lördag 14 januari 2017

LÖRDAGEN DEN 14:E


Nu har jag överlevt fredagen den 13:e ännu en gång och börjar inse att det är inte det datumet som är olycksdatumet, åtminstone inte för mig!
Jag kan faktiskt inte komma ihåg någon fredagen den 13:e har drabbat mig presonligen!

Två dagar sedan jag avslutade den senaste läkemedelsbehandlingen, fan vilket långt ord förresten, och gud va jag har varit trött efter den, tröttare än vad jag kan minnas från de andra gångerna, även orken och andfåddheten, blir liksom alldeles slut av minsta ansträngning!

Nå, nog om mina krämpor för den här gången!
Värre är, jag har en biljett till The Phantom of the Opera på Cirkus till i morgon eftermiddag.
Dessvärre är, att huvudrollsinnehavaren, där kom det ett sånt där himla långt ord igen, Peter Jöback, har blivit sjuk igen, röstproblem!
Herregud, det är ju hans guldbenådade arbetsverktyg och instrument, detta går ju inte!
Hoppas verkligen att han tar ordentligt hand om sig nu och tar den tid det behövs för att vila och kurera sig!
Jag får ta mig en ordentlig funderare, om jag överhuvudtaget beger mig upp till huvudstaden imorgon, det kommer ju fler pendeltåg, så att säga!
Okej, inte för att Peters ersättare inte är bra, men jag har ju min favorit och fingertoppskänslan i hans sätt att porträttera Fantomen är magisk, ståpäls, som jag brukar säga!
Jag har natten på mig att fundera!
Krya på dig Peter, jag återkommer närhelst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar