tisdag 13 februari 2018

FETTISDAGEN


Började med att städa bort tulpanerna från matbordet, tidig morgon, inte mycket att spara på!
Men ändå någon sorts skönhet i all förgänglighet!
Tussade omkring i morgonstassen, allt bestående av återanvända PT-flaskor!
Stretchade nacke och halsmuskelaturen efter ytterligare en natt med idel kuddbyten!
Jag är fortfarande inte helt kurant efter fredagens tortyr på "Hjärtkart" i Huddinge!

Men ont krut förgås inte så lätt, snart har jag nog läkt ihop och kan vrida och vicka på huvudet utan besvär!

En semla och nya tulpaner stod på inköpslistan för dagen och en promenad skadar ju aldrig även om vädret var ombytligt från solsken till snöstorm och regn, det där krutet tål mer än man tror som sagt!

Att skingra tankarna på hur det står till med Sofia är också en del i att ta sig ut i ur och skur, som att försöka lura mig själv att allt är helt okej med henne, stoppa huvudet i sanden, skulle man också kunna förklara det med, det jag inte ser och hör, händer inte!
Springa ifrån verkligheten!

Men tydligen lyckas jag väldigt dåligt med förnekelsen, för det hänger över mig som en tung våt filt!
Därför behöver jag nya tulpaner och gofika, utåt sett ska det ju vara som vanligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar