söndag 18 februari 2018

HELGSAMMANFATTNING PHU


Lite så kan det kännas ibland, att helgen bara rusar iväg, knapp minns och hann med, som den här!
Det började knasigt tidigt fredag morgon!
Jag hade fått ännu en kallelse till Huddinge sjukhus, ett brev som damp ner på dörrmattan onsdag morgon!

Hjärtultraljud fredag 16/2 kl. 09:00! Skit också, jag som hade tänkt sovmorgon, morgonmys och sedan runt lunch möta upp lillasyster på pendeln mot Stockholm och sedan vidare till något lunchställe och första vätskekontroll, innan ombordstigning på Birka Cruises!
Vi hade ju fått en fredag-lördag-kryssning av svåger Per, han hade ju vunnit den i en musikquiz, sist vi var ute på Birka!
Okej, nu blev det inte som jag hade tänkt mig, utan tidigt upp fredag morgon och iväg till sjukhuset med lilla rullväskan i högsta hugg!
Undersökningen gick bra, lite förvånande bara över att jag blev kallad till den, men fick förklarat för mig att den hanns inte med förra fredagen, när jag gjorde kateriseringen, därför!
Okej då!

Efter avklarad undersökning, tog jag mig en långfika, innan jag åkte vidare mot Stockholm Södra!
Syrran väntade jag in på Söderhallarna istället!
Efter fyra timmars väntan, så käkade vi lunch och första vätskekontrollen!

Sedan vidare mot Birka och nästa väntan på ombordstigning!

Kvällen fortskred i vanlig stilla takt där ute till havs!

Fast nu med tillskott av storasyster och svåger, som överraskade oss med att även de hade bokat turen ändå, passande för att fira hennes födelsedag ombord med oss!
Vi angjorde bryggan 15:45


Hemkomst lördag klockan 17:15, dödstrött men nöjd!

Idag har jag tussat omkring, vattnat blommor, fixat mina LCHF-muffins inför den kommande veckas tre
första dagar på, ja just det, sjukhuset, nu igen, hur är det möjligt att det redan har gått sex veckor!

Dessutom har jag bokat biljetter till "Med Hjärtat som insats"!



1 kommentar: