onsdag 7 februari 2018

JAG KLARADE DE!!!


Jag lyckades med hokus pokus filijokus, febertoppen var bara ett skrämselkott och påminnelse om att jag bör tänka mig för lite mer, framför allt i influenstider, vad jag utsätter mig för!
Nu fick jag frisedel för den här gången, med andan i halsen, som en liten varning!

Igår gick jag i det närmaste på krossat glas, för att inte väcka den björn som låg och lurade, typ bara vattnade växter och småplockade, mellan sköna stunder i soffan under värmefilten!
Och ingen feber!
Idag hade jag stämt träff med tvättstugan i blocket härbredvid, redan klockan 07:00 faktiskt, tänkte att det kunde vara skönt att göra bort det direkt på morgonen utifallatt!
Lite lyx och flärd kan man ju alltid starta dagen med, så att säga!

Det gick som en dans och fortfarande ingen feber eller annan antydan till influensa eller annan farsot!
Lyckan av att ha överlistat allsköns smittosamma sjukdomar, så beslutade jag mig för att ta min andra date för dagen, darmaten i handen och gå till närmaste affär, Willys!
Stoppade betalkortet i fickan och traskade stolt iväg, det var ju renbäddat där hemma och allt i ordning!
En gedigen inköpslista delade plats med mitt betalkort i fickan och siktet var inställt på en väl planerad, snabb och smidig provinatering!
Allt gick enligt plan, ända tills jag skulle betala, KORT EJ TÄKNING!
Helvete!!!
Jag försökte igen och igen, med det funkade inte!
Fan, jag hade i hastigheten, råkat tagit med mig mitt gamla kort, där chippet är utslitet!
Så jag fick, tack vare en vänlig kassörska, stoppa ner mina varor i Dramaten, ställa den på sidan och gå hem igen, nu kraftigt irriterad över hur korkat det blev, och hämta plånboken, i vilken det nya betalkortet låg, precis som det skulle!
Jag kunde betala mina varor och rulla hem min kavaljer igen!
Gissa om jag fick ihop mina dagssteg?
Med råge, 6696 steg blev det!
Så i slutändan får jag väl vara mer än nöjd med dagen, trots allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar