lördag 10 februari 2018

SOFFHÄNG FRAMFÖR TV:n


Jag har just tittat på Mellon / svenska modeslanget för Melodifestivalen, delfinal 2 från Göteborg!
Inga vidare kommentarer från kvällens sändning dessvärre!
Och nu sitter jag och petar tänderna med en "julgran", alltså en såndär liten tandpetare, grön plast, som ser ut som en mini, mini julgran, eftersom jag under "mellon" gnagde i mig morötterna här bredvid mig i soffan!
Skit också, jag har ju en kvar, får väl ta ett varv till med julgranen sedan och en sväng med tandborsten innan jag går och kramar kudden!

Jo det var så sant, jag har gått på lågvarv idag, gårdagens prövning på sjukhuset var tuffare än väntat och halsen har ömmat betydligt, så en välbehövlig vila stod på agendan!
Funderat lite på gårdagen faktiskt, några punkter som borde ha kunnat gjorts bättre, som typ!
Patienten som delade rum med mig, ja hon låg bakom en skärm, så jag såg inte henne, bara en snabbis just som hon kom in på rummet innan skärmen kom på plats, men hörde desstomer och i synnerhet kände på doften, fy fasen vad hon fullkomligt dränkte in sig i parfym och rumsterade omkring i sin idiotstora sminkväska, en mindre modell resväska!
Jag besvärades så pass av doften, så jag blev tvungen att dra den där landstingsgula filten ända upp över huvudet!
När min läkare kom och skulle hämta mig där, inför rullstolsturen till OP-et, då puttade han lite försiktigt i min ena fot några gånger, som om att han ville förvissa sig om att det inte var en döding som låg där under filten, i väntan på att bli förflyttad till kylrummet!
Jag hade ju slumrat till lite också, så jag reagerade ju inte direkt på första putten!
Så på en hjärtavdelning är det av högsta prio att medpatienterna inte försöker ta död på varandra!

Nä nu tar jag den sista moroten, zappar mellan QX-Galan och Mamma Mia!
Och för allt i världen inte glömmer julgranen sedan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar