måndag 19 februari 2018

HÄROMDAN


Närmare bestämt i fredags, då jag var inne i Söderhallarna på Medborgarplatsen och väntade på syrran! Jag åkte upp till Indiska och kollade, tänkte bara titta utifall att det fanns något intressant, något mysigt inför våren och sommaren i klädväg!
Småblommiga städrockar i mitt tycke och helt ointressant dessvärre!
Men plötsligt mitt bland allt blommigt, så hängde det ett gäng rosa manchester jeans på en ställning och jag förflyttades säkert 50 år tillbaka i tiden!
Precis sådana som jag hade NÄR JAG VAR UNG!
Och kan du tro, jag har dem kvar fortfarande, något att de mycket få nostalgiminnen som jag har sparat och fått följa med mig på det här nya kapitlet i livet, varför vet jag inte, men troligast hade jag endast trevliga minnen från just den tiden som jag bar dem!
Och inte helt oväntat, så har jag precis provat dem, tyvärr så fattas det ungefär en decimeter i midjan för att kunna få igen dragkedjan, men annars så passade de både över lår och på längden!
Därmed fick jag ett intyg på att jag faktiskt har förändrats åtminstone över magen med tiden!
Nå, vad gör jag med brallorna nu då?
Jag har ju inte mage att kasta bort dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar