söndag 11 februari 2018

NATURENS GRÄNSLÖSA FÖRÄNDERLIGHET

Long way to go!

För en 1,5 liter laktosfri mjölk från Willys!
Tänkte, jag går bara fram och åter till Willys och köper mjölken, det enda som var på upphällningen här hemma, sedan kryper jag under värmefilten igen, för mer orkar jag nog inte!
Så med lilla ryggsäcken och det nya betalkortet på fickan, gick jag iväg!
Längtade redan hem till värmen i soffan, men bet ihop!
En kvart senare gick jag ut från Willys med mjölken och skulle precis vända hemåt igen, men det var då som ängeln sa högt och tydligt "nämen gunsan, inte ska du väl gå hem redan, ta en extra sväng, nu när du liks är ute"!
Djävulen hade inte en chans att komma med sitt inlägg, typ "nämen, inte ska du väl utsätta dig för det, du som är så klen och frusen"!

Så jag vandrade vidare utan bestämda antal steg!

En timma och med 6600 steg senare, kom jag hem med mjölken, som om jag bodde på Frostmofjället och gått till närmaste fjällko för att hämta mjölken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar