fredag 31 december 2010

ÅRETS SISTA DAG


Nu har solen gott upp och det verkar bli en riktigt vacker dag här i norr. Årets sista dag och jag har för några timmar sedan installerat mig här hos Sofia igen för att tillsammans med henne och x-et avsluta det här mycket dramatiska men ändå händelserika året.
Bussresan hit tidigare i morse påbörjades klockan 06.15 och det var en tankfull halvtimma som jag reste genom en näst intill helt sovande stad, bara några få unga tjejer klev på min buss och tanken slog mig att dom skulle säkert fara till sina brukare också. När man sitter så där så glider staden förbi som en tillbakablick genom mitt förtioåriga liv här i Umeå, nästan alla stadsdelar har en historia, minnen både bra och dåliga dyker upp. Det kommer kännas bra att resa hem igen för nu behöver jag lite lugn och ro, det är känslomässigt jobbigt att fara omkring så här i min höga ålder och i synnerhet behöver jag min säng, jag har så himla ont i ryggen av alla dessa nätter på soffor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar