fredag 24 december 2010

JULAFTONS MORGON


Vaknade av väckarklockan 05.00 för att idag ska jag fara tidigt till Sofia och avlösa assistenten, mitt pass börjar kl. 07.00, så det gäller att vara i tid. Beräknade att ta bussen som skulle gå ca 06.15, men tji fick jag, inte kom det någon buss, så jag fick krångla fram mobilen där jag stod i 26 minusgrader och ringa efter en taxi. 200:- fattigare, så anlände jag i god tid hos dotra. I skrivandes stund så hör jag hur hon snusar och småsnarkar inne på sitt rum. Jag har nyss varit in och kollat så att strumpan med julklappen ligger i hennes säng som den alltid har gjort på julaftonsmorgonen. En cd kanske det ligger i strumpan, vem vet! "Jag kommer hem igen till Jul" Undra om jag ska låta henne vakna av sig själv, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar