lördag 11 december 2010

I JULKONSERTTIDER


När det faktiskt inte blir några alls i år, så får jag nöja mig med konserter på DVD och CD som jag inte helt förvånande för somliga är ägare av. Konserterna ligger i "marinad" säger Peter, fyndigt! *ler*, så att vi ska bli riktigt sugna och längta ännu mer om ett år eller så.

Där emellan mitt diggande, så har jag varit ute och traskat i snömodden och försökt ta mig fram med dramaten bland alla stackars gamla satar med sina detsamma, samt rullatorer. Jag blir uppriktigt förvånad och förbannad när jag ser den jäkligt dåliga snöröjningen här ner. Jag har bott i norrland i hela mitt liv, men aldrig varit med om sämre vinterföre varesig för gångtrafikanter eller bilister. Min tanke går osökt till Sofia som färdas i permobil där uppe i Umeå, hon skulle aldrig komma sig fram här i Nynäshamn. Fy och skämmes tamifan för Nynäshamns kommun som antagligen inte har fattat att det brukar komma något som heter snö och att det faktiskt går att ploga undan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar