söndag 19 december 2010

FJÄRDE ADVENT!




Herre min tid vad tiden går fort, tänk redan fjärde advent! Rynkorna kommer fort nu och håret grånar över en natt känns det som.

Från det ena till det andra! Erik har bråda tider nu att se till så att allt går bra för mig, som tex att det slutar att snöar precis lagom för att jag ska ta mig fram. Tänka att snökaoset kom i torsdags, dagen efter jag var i stan och sedan har det snöat oavbrutet. Flyg, tåg och bussar har ställts in både här och utomlands. Nu håller jag tummarna att han fortfarande håller sin hand över mig och fixar uppehåll några timmar på tisdag eftermiddag när jag ska bege mig upp till Umeå med pendel-buss och flyg.

När jag vandra omkring här i Nynäshamn, så hoppas jag att det inte syns att jag är från norrland, för i så fall blir jag väl mulad i första bästa snödriva. Det är väl mitt fel att det snöar så himla mycket här ner nu, att jag liksom tog med mig vädret hit ner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar