måndag 27 december 2010

SAX & KAM


Ingenting är sig likt, vad har hänt med min gamla hemstad? På sju månader har nya hus växt upp som svampar ur jorden, nya rondeller och vägsträckningar och för att inte tala om min gamla frisersalong har helt ändrat utseende. Europas kulturhuvudstad 2014 expanderar, så att gamla utflyttade tanter som jag blir alldeles förvirrad. Den som vill flytta till en stad i förändring och nyinvesteringar ska absolut välja Umeå om man dessutom vill och kan tänka sig långa vintrar men ljusa sommarnätter och för att inte tala om allt på en och samma plats.

MEN trots allt så längtar jag tillbaka till lilla Nynäshamn där jag kan gå omkring i lugn och ro med min dramaten, där är liksom mitt tempo nu.

Härligt i allafall att min "gamla" frissa Gun (från Nynäshamn) hade tid för mig i kväll i sin helt nyrenoverade salong. Hon ska föresten komma och besöka mig nästa gång hon har vägarna förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar