söndag 4 december 2011

2:a ADVENT

Och precis 20 dagar kvar till jul, hujedamig vad tiden går fort. Vaknade utan huvudvärk, härligt! Jag hade bokat tvättstugan idag, men det blev om intet med det, för jag hade misslyckats med bokningen, men vad gör väl det. Nu har jag gjort ett nytt försök. Bokningssystemet är ganska komplicerat, men snart så kan jag det också, det är inte lätt att lära sig sådant vid min höga ålder. Lite småpyssel har jag däremot ägnat mig åt idag, typ, hängt upp lampor och ställt fram min mycket exklusiva adventstake under tonerna av Peter Jöbacks senaste julskiva "En God Jul Och Ett Gott Nytt År". Peter sjöng in den till förmån för Childhood 2008 som första julskiva och såldes genom ICA. Den passade väldigt bra just idag för den börjar så här,"Det är andra advent" osv ................................................ Och nu har jag huvudvärk igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar