tisdag 13 december 2011

LUCIA


Ingenting är sig likt!
Jag försov mig för att se de tidiga luciatågen på TV:n.
Jag hade inte förberett mig med något luciafika, typ lussebulle och pepparkaka, fast lussebulle är ju inget alternativ för mig eftersom jag tydligen är gluten och laktosintolerant.
Jag har inte sett en enda lucia idag, än mindre stjärngosse eller pepparkaksgubbe. Ingen snö, så långt ögat når!
Men däremot har jag haft besök av svåger Ove, tagit en liten biltur runt Strandvägen där jag klev som hastigast ut och fotade det stormiga havet som skiftade i grönt.
Därefter har jag under stor vånda kopierat över nästan alla videoinspelningar från hårddisken till DVD-skivor. Så nu hoppas jag att det funkade och att jag kan ta vid, där jag slutade i morgon. Så kan man också göra en helt vanlig Lucia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar