söndag 11 december 2011

DAGEN EFTER!

En sakta lugn inflygning och en lång landningssträcka! Efter en intensiv men jäkligt trevlig och i synnerhet hjärtlig konserttripp i huvudstaden, njuter jag nu av minnen och all värme som omsluteer mig i kölvattnet från Peters konserter. Som sagt, det leder till så mycket mer det här med att följa en artists resa och framgång!
Berwaldhallen var ett klokt val att hålla konserten i, eftersom den är tryggt inbyggd i berget och stod pall för Peter och hans enastående egna musiker, bestående av Charlotte Centervall, Rickard Nilsson, Rickard Nettermalm samt Martin Höber, tillsammans med Sveriges Radios Symfoniorkester.
Vilken storslagen ensambel och med vilken magisk inlevelse Peter presenterade alla de fantastika sångerna, som verkligen innehöll både hjärta och smärta skickligt blandat med att riva av några riktigt härliga upptempolåtar, flankerad störtläckra dansare.
Efter mändger av stående ovationer och flera extranummer,
så fick Peter med välförtjänt stolthet och lycka kliva av scenen och med snabba fötter rusa till signeringen, där kön ringlade sig oändligt lång.
Tänk så många glada, varma och genomnöjda människor, unga som gamla, jag delat dessa kvällar med! Jag är inte ensam! Nu har gamla gunsan tankat en massa god energi som jag använder som min medicin för att må gott, som dessutom borde vara på recept!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar