lördag 3 december 2011

ERIKSSON GLOBE

Fredakväll: THE SHOW of Christmas STRÅLANDE STJÄRNOR. Jag och 13.999 till i publiken satt förväntansfulla inför 2½ timmas underhållning i den storslagna arenan med sina julröda bänkrader. Ja det var nästan det enda som hade med jul att göra i den här konserten. Det var KF som bjöd på julunderhållning, ett musikaliskt julbord fyllt av Sveriges mest strålande stjärnor på musikalhimlen. Musikproducent Anders Glenmark och på scenen, Peter Jöback, Lisa Nilsson, Sarah Dawn Finer, Eric Gadd, September, Veronica Maggio och Cotton Club & Richard Häger. Dessutom Mark Levengood som konferencier! Härlig blandning av både soloframträdande och duetter, men julsånger lyste näst intill med sin frånvaro. Tre julsånger kunde jag räkna till och till min förtjusning så sjöng Peter "Decembernatt(Hallelulja)". Eftersom Sarah och Peter var på samma scen och det var jultema, så hade jag hoppats på en duett med dem, där de sjöng "Min Bön", det är en av deras absolut vackraset sånger de gör ihop i juletid. Jag hörde den första gången 2004 på Peters DVD " JAG KOMMER HEM IGEN TILL JUL" - Live från Cirkus. Apropå den, dax att lägga in den i DVD:n

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar