söndag 1 april 2012

APRIL APRIL


Aprilvädret kan man alltid lita på!
Jag har suttit här vid mitt fönsterbord mycket idag, har lksom inte haft ork och lust att prestera mycket mer. Tog en runda med lite återvinningsmaterial till kontinerna strax här brevid, sedan en tur till ICA, sammanlagt ca 45 minuter. Köpte en kvast björkris med påskdun på. Hur jag än sökt, så finner jag inget påskpynt här hemma, måste ha slängt bort allt när jag lämnade Umeå för två år sedan och därefter har jag ju inte firat påsken här i Nynäshamn. Visserligen behöver jag inte påskpynta något heller, ska ju fara bort på askonsdagen, men bara lite åtminstone kan jag väl ha.
Så nu har jag stoppat ner den där ruskan i en vas, bara för ordningens skull!

Som jag satt där vid min fönsterplats, så såg jag en grupp barn, ca 9-10 års åldern som höll på med något och hejade på en i gruppen som hade en pinne i handen, han petade och slog på något som låg på marken. Han slog mer och mer ju mer de andra hejade på honom. Till slut triumferande lyckades han tydligen ha ihjäl något som för mig såg ut som eventuellt ett litet pälsdjur, men större än en mus, eller råtta. Jag hämtade min kikare för att försöka se bättre men avståndet var för långt, men en sak är säkert, det fanns ingen svans på djuret.
Med minnet färskt av att det just idag har anhållits fyra unga pojkar i femton års ålder för en mycket grov misshandel, så verkar det som om att det börjas väldigt lågt i åldrarna att våldet blir allt vanligare och kanske till och med redan i mycket unga år. Mobben mot detta lilla djur är kanske bara en liten försmak om vad som komma skall för just dessa unga individer.
Fy Fn, säger jag bara och jag som inte ens ingrep, skämmes tamefan!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar