tisdag 24 april 2012

BEDÖVAD

Tyvärr så blev det inte som jag hade hoppats på, att få min brygga idag! Min kära tandläkare och sköterska hade gjort allt i sin makt, detsamma tandteknikern. Nu var det posten som vållade förseningen! Fast det var skickat med A-post, så lyckades arbetet inte ta sig från Stockholm till Nynäshamn i tid. Men jag hade ändå tur att jag var bokad idag, för "häromdan" tuggade jag sönder en tand som hade ett gammalt amalgam från urminnes tider. Det verkar som gamla gunsan håller på att krackelera helt och hållet nu, är det tidens tand som visar sitt fula tryne mån tro? Nå, en ordentlig bedövning i mandibularen på höger sida och vips, så fixade Sofia dit en vit fin krona på min föredetta gammla amalgamlagade 46:a. Därav bedövad och den sitter fortfarande fast det har gått snart fyra timmar, så min middag får vänta, så jag inte biter mig i tungan. Men trots bedövning, så såg jag ändå några söta blommor som stod där vid vägkanten på väg hem. Nu håller jag tummarna för i morgon, då jag har fått en ny tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar