onsdag 11 april 2012

PRECIS SOM VANLIGT



Går upp, tar på mig morgonrocken och går ut till köket precis som vanligt.
Sätter på vattenkokaren, förbereder min tekula med direktimporterat te från Sri Lanka, lägger den ner i min MUGG, precis som vanligt.
Sedan hämtar jag DN som ligger precis som vanligt nedanför dörren, lägger den på bordet, går in i köket, gör en frukostmacka, häller upp ett glas proviva, precis som vanligt.
Dricker mitt te, äter mackan under tiden jag läser DN, avslutar min frukost med proviva, precis som vanligt.
Och sen när det är klart, sätter jag mig på soffan med lappen och loggar in, precis som vanligt.
Går in på favoriter, kollar in att allt är OK, precis som vanligt.
Loggar ur, tar mig en dusch, klär på mig, ja det går fort, bäddar min säng, precis som vanligt.
Precis som vanligt, varje dag, varje sekund så låtsas jag.
Precis som vanligt, samma spel, det gör så ont men ingen ser.
Jo jag mår bra, jag överlever.
Precis som vanligt.
Och sen har dagen gått, jag släcker ner, precis som vanligt.
Ensam lägger jag mig, sängen är kall, precis som vanligt.
Precis som vanligt kramar jag kudden och somnar in precis som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar