tisdag 17 april 2012

EN TIMMA MED "HEM TILL GÅRDEN"


Med huvudet ordentligt sidolutat åt vänster!
På skärtorsdagen när jag vaknade i London hade jag lock i höger öra.
Ojdå, tänkte jag, det var värst, har jag har legat på samma sida hela natten, eller? Nå det släpper väl om en stund!
Vilket det inte gjorde!
Nu har det gått snart två veckor och jag har slutat hoppas att det släpper av sig själv.
Så nu sitter jag här med 15 droppar Revaxör i mitt högra öra och väntar på att det ska lösa upp en eventuell vaxpropp. Därefter ska jag spola ur örat med den där lilla sköljblåsan och hoppas att det ger resultat.
När jag läste på innehållsförpackningen, stOd det att jag skulle värma flaskan i handen, så att vätskan får kroppstemperatur.
Jo tjenare, i mina händer går det inte att värma något, snarare kyla ner.
Så, då kom jag ihåg hur sköterskorna på Barnonkologen i Umeå gjorde när de skulle värma blodpåsarna till Sofia när hon behövde tankas upp. Vilka hjältar föresten, de stoppade blodpåsarna innanför behån, smart va!? Så där gick sköterskorna med härliga barmar och bar på våra barns blod, vackert!
Detsamma gjorde jag med min flaska revaxör för en stund sedan och lyckades få upp den till kroppstemperatur.
Snart dags att spola med kroppstempererat vatten.

En timma senare kl 13:05
Nu till resultatet! Skit!!! Det blev ännu mer lock i örat!!!
Stendöv på höger och jag har påbörjat en ny behandling med revaxör uppvärmt i behån!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar