lördag 21 april 2012

OCH TIDEN DEN GÅR


Tre år sedan jag började blogga, ja närmare bestämt för fyra dagar sedan, den dagen jag fick min hörsel tillbaka.
Och nu i kväll är det precis två veckor sedan jag färdades hem från London med en känsla av en begynnande förkylning. Lyckligtvis är den nu i det närmaste helt avklingad och jag är snart redo för min nästa tripp till UK.
Igår var jag på en liten tripp med pendeltåget för att möta min svåger Per, som än en gång bjudit mig på lunch och den här gången på, Daiichi, Japansk Sushi & Restaurang i Sundbyberg. Ett raffinerat sätt av en infödd Stockholmare, att lära en infödd norrlänning att ta sig fram under jorden och en liten utmaning och inträdesprov till mitt nya 08-liv. Resan dit tog jag tunnelbanan från centralstationen vidare till Sumpan. Hem däremot, lyckades jag pricka av ett pendeltåg som tog mig hela vägen hem till Nynäshamn igen.
En rofylld resa under 1½ timma genom ett regnigt landskap, mätt och belåten av god mat och trevligt sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar