måndag 23 april 2012

ATT ANGÖRA EN BRYGGA


Filmtime!
Svensk komedi från 1965
Jag har naturligtvis sett den förr och skrattade antagligen lika mycket då som nu. Eller kanske det ekar lite mer nu ändå!
Jag skäms, åtminstome inför mig själv! Jag har inte varit ute på två hela dagar, har likasom kommit av mig.
Nu måste det bli andra bullar snart, bara jag har gjort det och det och det, så kommer jag nog igång. Hela tiden hittar jag orsaker och ursäkter varför jag bör vänta med fysisk aktivitet, gud va jag blir less på den rösten!
Friskis & Svettis ligger ju på lagom uppvärmningspromenadavstånd härifrån, skulle vara ett alldeles utmärkt alternativ för den här gamla slappmagade kärringen.
Nå, i morgon måste jag i allafall promenera ner till centrum för att åter igen besöka min tandläkare som förhoppningsvis ska åtminstone provisoriskt sätta fast min färdiga brygga, apropå "att angöra en brygga".
Filmen rullar på och spänningen stiger på Ensamholmen!
HA HA HA HA HA
AJÖ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar