söndag 22 april 2012

GAMMAL OCH SLITEN

Men ändå så vacker!
Min gamla åra som jag släpade med mig ifrån Umeå
har äntligen också fått komma till sin rätt.
Historien om åran!
Jag fann den i vassen vid en sjö i Umeås närhet en gång när jag var och fiskade tillsammans med Erik.
Jag var egentligen inte alls intresserad av fiske, men Erik älskade det och kunde stå i timmar utan minsta knyst även om han inte fick något, men med sällskap av antingen Stig eller mig för att hjälpa till med masken eller byten av drag m m.
Nu pryder även den min vägg här hemma, en idé som jag kläckte för ett tag sedan.
Istället för en färdigköpt tavellist från någon av de stora möbelvaruhusen, så fungerar den alldeles utmärkt, lätt liggande på två enkla vitmålade träkonsoller.
Jag känner en viss samhörighet med den här gamla åran faktiskt, kanske borde jag också läggas på några konsoller och piffas upp lite! Samtidigt är det ganska kul att blanda nytt med riktigt gammalt, det ger hemmet en historia och ett liv. Jag har en historia och levt ett liv precis som åran, vi trivs ihop!

2 kommentarer:

  1. Vad fint !!! Hittade en i helgen vid havet men vet inte vad jag ska göra av den än...

    KRAM Karoline

    SvaraRadera
  2. Härma mig vetja, eller en gammal åra hittar alltid sin rätta plats tillslut, behöver bara lite tid på sig!
    Kram gunsan

    SvaraRadera