torsdag 22 augusti 2013

FLERA NYANSER AV GRÅTT



Precis en månad på dagen, som jag återvände hem från min resa till New York.
Tänk om man ändå kunde hålla kvar tiden, fånga den i handen och släppa när man njutit klart.
Löjligt, jag trodde väl aldrig att jag skulle gå på den klyschan, att när man en gång varit där, så vill man tillbaks snart igen.
Men jag är tydligen inget undantag.
Gunsan åkte dit!

Och vad har det nu med den grå nyansen att göra?
Ingenting alls.
Möjligtvis färgen på betongen och asfalten där borta, men det är det enda som är densamma som här hemma och färgen på gråsparvarna här i hamnen, de som sitter jämte mig och tigger av våfflan som omsluter min mjukglass, de smälter in så fint mot bryggan.

Grått är ganska behagligt faktiskt och visst är de näpna de små liven, gråsparvarna alltså

Och att inte förglömma min gamla åra på väggen här hemma.
Sådäeja, nu har jag knutit ihop säcken!

Tills nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar