torsdag 1 augusti 2013

INFÖR HÖSTMÖRKRET



Augusti månad är lite av en höstmånad för mig, åtminstone lite i alla fall, när jag börjar ladda inför hösten och mörkret!

Och av en händelse, så inhandlade jag min, för länge sedan önskade plafond till min hall just idag!

Jag fick åka med storasyster Eva och dagens namnsdagsbarn ut till Dalarö idag, bara sådär, på en bilutflykt!
Himla vackert landskap på vägen dit ut och ett alldeles utmärkt bilväder, ömsom sol, ömsom regna och häftiga åskmoln som tornade upp sig längst vår väg.
Precis när vi kom fram började det regna, så vi kilade snabbt in till en presentbutik strax bredvid där vi parkerade.
Dalarö Present, fint och trevligt bemötande!
Ja, det var där det hände, jag blev med min lampa, kärlek vid första ögonkastet!
Glad och fikasugen hamnade vi inne på Dalarö Bageri och försåg oss med kolhydrater
och kaffe.
Sedan promenerade vi runt i den vackra omgivningen en stund innan avförd hemåt igen.

Ja nu har jag lyckats montera min senaste inredningsdetalj med hjälp av ett litet bord med en pall uppepå, för att nå. Min lilla köksstege, den jag fick med mig från Umeå, den var för låg.
Det var då jag kom att tänka på, "om jag ramlar ner här nu och skadar mig, hur anropar jag på hjälp?" Mobiltelefonen saknas mig!
Men naturligtvis gick det alldeles utmärkt, Erik var ju med mig nu igen.

Till och med papperskassen som jag fick min lampa i, gick jag igång på. Hmmmm, undra om jag kan göra något med den också?
Just nu sitter jag och ser på Ernst på 4:an, han brukar ofta hitta på kul saker med lite och ingenting och det mest oväntade. Hmmmmmm!
Jag gillar den!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar