måndag 5 augusti 2013

MITT SUBSTITUT



Jag vet att jag är knäpp, men saknade av något som ligger och tynger i högra bakfickan blev alltför svår idag.
Vilken tur att jag hade min gamla Sony Ericsson kvar, liggandes i en byrålåda.

Redan klockan 10:00, precis när Swedbank öppnade var jag på plats för att göra en skadeanmälan. Jag har ju min hemförsäkring där och nu var det väl fasiken om inte den åtminstone skulle gälla en sådan här gång.
Andra gången i mitt liv som jag vänder mig till mitt försäkringsbolag angående en skada i hemmet. Första gången var för ganska precis 28 år sedan. Erik kräktes i vår, då nästan alldeles nya soffa, men den gången gällde inte hemförsäkringen.
Ärliga som vi var sa vi att det var vår lilla son som orsakade skadan, därför NIX!
Om det hade varit någon utom familjen som kräkts i soffan, då hade det gällt! Otur!

Så med det i mitt minne vågade jag inte ha alltför stora förhoppningar om att det skulle funka den här gången, av en fuktskadad, av yttre åverkan, mobiltelefon.
Men tänk det gick, jag lyckades få ersättning genom hemförsäkringen om ändock en självrisk på 1500:-.
Så därefter gick jag raka vägen till Phonehouse och beställde en ny, likadan som min just avlidna Samsung Galaxy S3.
Nu var jag sådär ärlig igen, på frågan om det var en 3G eller 4G, sa jag 3G, såklart. Knäpp som vanligt!


Hela tiden med min gamla alldeles tomma och nedsläckta Sony Ericsson i bakfickan, sådär lagom tung och välbekant, om ändock alldeles tyst och stilla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar