onsdag 7 augusti 2013

NÖDROP!!!



Över två veckor utan telefon, helt enkelt omöjligt att kunna slappna av!
Idag var det precis på dagen två veckor sedan jag lämnade in mobilen till Mobilbyråns servicecenter i Rosersberg.
Igår kom den äntligen tillbaka, utan åtgärd, tvärdöd, kaputt!
Men det var ändå fint att se den igen och bara hålla den i handen, som att liksom hälsa en god vän välkommen hem igen, hur död den än må vara.

Tillsammans gick vi raka vägen till PH och fick ett nytt SIM-kort till Sony Ericsson Xperia.
Nu skulle jag väl ändå börja finnas igen, tänkte jag!
Inom max 4 timmar skulle mitt SIM-kort aktiveras fick jag vet, okej, det ska jag väl stå ut med.
Men nix, inte ens i morse, ca 17 timmar senare var jag uppkopplad till Tele 2.
Klockan var endast halv sex när jag vaknade och insåg min fortfarande belägenhet.
Fan, fan, fan, nu när jag trodde att allt var över och att jag var på banan igen, om ändock lite provisoriskt.
Jag fixade mitt morgonte och satte mig på soffkanten och tittade stint på fotot av Erik och som ofta talade direkt till honom.
"Nä nu Erik får du hjälpa gamla morsan igen, nu vill jag inget mer, det räcker nu!!!"
Och plötsligt kom det upp en tanke i mitt huvud!
Jag startade upp laptopen och skrev in tele2.se i webbläsaren och kom till en chat. Lyckligtvis var det tidig morgon och min chatledsagare guidade mig genom en helt okänd djungel så att jag tillslut lyckades ta mig fram ur den och aktiverade mitt SIM-kort.
Nu var jag jättestolt, gamla gunsan kunde nästan själv!
Erik höll nog en hand på min axel även den här gången!

Så äntligen kunde jag ringa och tala med mitt X en bra stund och Sofia, jäntan min. Och äntligen kom vi till skott och gjorde det vi för flera månader sedan talat om! Boka, "I love musicals" den 27/9 i Örnsköldsvik. Och eftersom det handlade om handikapplats på arenan, var jag ju tvungen att boka via telefon och likaså för hotellet i Ö-vik.
Tusen tack älskade Erik för att du fanns hos mig idag, så att allt ordnade sig till det bästa!
Gunsan är på banan igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar